Crossfit

 
Något som jag har fastnat för är Crossfit vilket är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet
 
 
Träningen är väldigt effektiv och rolig! En central del av CrossFit är att övningarna utförs mot klockan. Antingen ett givet antal övningar så snabbt som möjligt. Eller en given tid under vilken du skall utföra så många rundor du kan av ett visst antal övningar. Detta gör att du hela tiden kan se framsteg och tävla med dig själv eller en kompis. 
 
 Jag började träna crossfit för 2-3 månader sen då jag träffade Mathias, Idag håller han i pass som kallas för WoD ("crossfit")  på Elixir Fitness ( så kom gärna och prova ett pass om ni aldrig har gjort det!)  
Jag tycker att det är en sjukt kul och jobbig träning men det som är bra med passet att du kan köra en Wod som bara är 12 min och ändå vara helt slut i varenda muskel.  
Och alla som kör och tävlar i Crossfit är så sjukt vältränade och jag som älskar när man ser stora tydliga muskler så är det här verkligen en inspiration! 
  
 
Bästa med våra träningar är att vi gör det tillsammans, pushar och peppar varandra. Nu har jag kört rätt mycket med en som heter Jenny och vi hjälper varandra och räkar reps osv, sen brukar andra vara med och pusha en. Annars har jag min pojkvän som hjälper och lär mig massa. Sjukt kul och bra känsla! 
 
 
 
Jag vill kunna så mycker mer om crossfit än vad jag kan idag,  vill kunna vad alla övningar heter så som TTB, thrusters, squats clean osv. Blir starkare som person, utvecklas, leda andra, ja allt man kan tänka sig! 
 Jag brukar sätta ihop ett eget program och köra för mina vänner och det är hur kul som helst.
 
Kommentera inlägget här: