- Tyngdlyftning

 
 
Mina planer som jag har skrivit om är att jag ska börja tävla i tyngdlyftning!
När jag var på gums en dag så kom det fram en man som hade sett mig träna och fråga ifall jag ville komma och prova träna med han och en till tjej. så redan dagen därpå kom jag och träna, vilket var sjukt kul!
Det här passar mig perfekt, man får mer utmaning, uppe i höga vikter, viljan, tänket och själva miljön.
Så vi siktar mot en tävling i februari, då jag och Linnea kommer tävla i ungdom och junior.
Vi ska även åka med en kille som ska tävla i Täby nästa helg och vara backstage, dels se hur allt går till och så eftersom allt är så nytt för mig iallfall.
 
Den här veckan har varit en lätt "vilao vecka", vi kör 3 tunga och en lätt vecka. Alltså vi köra lätta vikter och mer reps. Så idag är det bröst och biceps, sen efter ska vi basta i en timma med masssa kläder för att tappa massa vätska i kroppen, så det ska bli spännande hur det kommer gå, hatar att basta så. Men kul att se ifall det ger något!
 
Så nästa vecka kommer vi öka och gå upp mot de höga vikterna, och köra mycket hårare + att jag ska få in 4 spinningpass/1 timma i veckan för att minska muskler i mina lår men ändå behålla styrkan. Tufft men så jäkla kul! 
 
 
Tjingeling!:

Vilka övningar kommer ni fokusera på? Marklyft,squats och bänkpress antar jag?

Keep up the good work girl!

Svar: Det stämmer bra! :) tack!
Maria Bergqvist

Kommentera inlägget här: