Svar på en fråga

Tycker du att det är bäst med hemmaträning (som olika "dvd-träningar") eller föredrar du gym? Och varför? 
Har du tips på något bra gym, varför? :)
 

Jag själv har bara tränat hemma och tränat fotboll/innebandy tidigare. Men i somras började jag träna på gymmet i stigtomta, och fastande för det så nu tränar jag bara på gym för jag tycker att det är kul, och det finns ju mycket bra maskiner osv. Men tränar tex zumba, pilates och cyklar hemma!
Men hemma träning ger massa tycker jag, jag fick massa resultat av att aldrig ha tränat på ett gym så.
vill man inte träna bland folk så är det ju perfekt att vara hemma och träna till någon dvd tex. 
 
 
här är en bild på mig innan jag började gymma. Hade tränat zumba i 4 månader, vilket gav massa resultat, gjorde benövningar hemma, köpte mig en motionscykel eftersom jag inte kunde springa pga benen.
Tränade så mycket fotboll mina ben pallade. Så bara man vill så kan man skaffa sig en bra kropp genom att träna hemma osv.
 
Sen bra gym. Det beror väl på vart man bor. Men här i nyköping så finns det ju många bra gym som medley, sunlight, hälsomagasinet, cms och friskis. Jag gymmar på medley då jag kan träna i stigtomta, badhuset, i oxelösund och stenkulla. Jag tycker att det är bra för att jag bor i stigotmta, så har väldigt nära och billiga priser. 
 
Hoppas du är nöjd över svaret! :) 
Kommentera inlägget här: